DekomSystem

INOVOVANÝ RANGE ROVER SPORT

Objednejte si testovací jízdu u DEKOM SYSTEM

Range Rover Sport

 

Range Rover Sport vstoupil do nového modelového roku s řadou inovací. Kromě vylepšeného designu a nových technologií přibyly i nové motorové varianty a u vlajkové lodi SVR došlo k navýšení výkonu na 575 k. Úspěch tohoto modelu, který je kompletně navržen, zkonstruován i vyráběn ve Velké Británii, potvrzuje přes 732 000 prodaných kusů. Nový Range Rover Sport si nyní můžete pořídit s řadou nových špičkových technologií.

 

Nové LED světlomety

Atraktivní nový design přední části vozu podtrhují nové laserové LED světlomety, upravená maska chladiče a nový nárazník. LED světla díky své konstrukci vydrží po celou dobu životnosti vozidla a mají vyšší energetickou účinnost. Disponují standardními funkcemi, včetně světel pro denní svícení s LED signaturou, automatickým přepínáním dálkových světel a ostřikovači světlometů.

Na přání je možné vůz vybavit laserovými světlomety Pixel LED doplněnými o laserovou technologii. Laser s dlouhým dosahem nabízí pětkrát vyšší světelnost než standardní LED světla a je obzvlášť vhodný při dlouhých jízdách po rovných silnicích. Aktivují se při rychlostech nad 80 km/h, pokud nejsou rozpoznána žádná jiná vnější světla, a zajišťují jasný výhled na vzdálenost přes půl kilometru.

 

Nové informační a zábavní systémy

Vnitřku kabiny vévodí nový supermoderní infotainment systém InControl Touch Pro Duo. Dvě standardně dodávané dotykové obrazovky s úhlopříčkou 10" a vysokým rozlišením umožňují uživateli zobrazovat potřebné informace a současně používat další funkce, což zvyšuje flexibilitu a efektivitu používání. Můžete například využívat navigační systém na horní obrazovce a na dolní upravovat nastavení multimédií. Také volant je nyní standardně vybaven dotykovými spínači, které zůstávají skryté, dokud nejsou podsvícené.

Interaktivní displej řidiče s vysokým rozlišením s úhlopříčkou 12,3" přijímá a zobrazuje velké množství provozních informací, zábavného obsahu a údajů pro aktivní bezpečnost, například navigaci, telefon a média. Jeho vysoké rozlišení zaručuje maximální čitelnost a přepracovaný procesor zajišťuje plynulé přechody dokonale ostré grafiky.

Na přání dodávaný průhledový displej (HUD)* zobrazuje na čelním skle klíčové údaje, například rychlost jízdy, zařazený rychlostní stupeň a navigační pokyny. Systém vás nijak nerozptyluje a ani nemusíte spouštět oči ze silnice. Nabízí zřetelnou plnobarevnou grafiku ve vysokém rozlišení, takže lépe vidíte veškeré informace i zásahy řidiče, včetně stavu telefonu či hovoru. Řidič může průhledový displej podle potřeby kdykoli zapnout a vypnout.

Konektivita ve voze je vylepšena až 14 dobíjecími body, včetně domácí elektrické zásuvky pro dobíjení notebooků a dalších zařízení. Wi-Fi hotspot nyní podporuje datové připojení 4G. S náramkem Activity Key se můžete věnovat svým oblíbeným aktivitám a ponechat klíč v bezpečí uvnitř vozidla. Náramek je odolný a zcela vodotěsný, což vám umožní věnovat se nejrozmanitějším aktivitám, od jízdy na kole po plavání.

Novinkou je také na přání dodávaná automaticky ovládaná sluneční clona, která nabízí intuitivní posouvání dopředu a dozadu pomocí gest, čímž řidiči umožňuje plně se soustředit na řízení. Clona se po vystoupení cestujících a uzamknutí dveří automaticky zatáhne, aby zamezila přehřívání interiéru na slunci a minimalizovala tak nároky na klimatizaci. Po opětovném otevření vozidla se sluneční clona vrátí do původní polohy, ve které byla před automatickým zatažením.

 

Nové pohonné jednotky

Nový lehký vysoce výkonný čtyřválcový přeplňovaný zážehový motor Ingenium 2,0 l s výkonem 300 k a točivým momentem 400 Nm má dokonalejší systém přeplňování.  Poskytuje maximální točivý moment 400 Nm v rozsahu 1 500 až 4 000 ot/min. Motor zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. S novým modelovým rokem přichází také nový přeplňovaný benzínový motor V6 3,0 l s výkonem 340 k a točivým momentem 450 Nm, který zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,2 s a dosahuje maximální rychlosti 209 km/h.

U pětilitrových přeplňovaných benzínových motorů V8 došlo k posílení výkonu. Přeplňovaný zážehový motor V8 5,0 l zvýšil výkon z 510 na 525 k a verze SVR dokonce z 550 k na 575 k. Ani verze SVR neunikla pozornosti designerů a prošla odvážnými úpravami. Nové nárazníky, spoiler, mřížka chladiče, vývody vzduchu, barevně přizpůsobené kliky dveří a světla dodávají vozu ještě dramatičtější a sportovnější vzhled.

Největší inovací je příchod prvního plug-in hybridního elektromobilu od společnosti Jaguar Land Rover. Nový hybridní motor (PHEV) kombinuje dvoulitrový čtyřválcový zážehový motor Ingenium s výkonem 300 k a elektromotor s výkonem 116 k. Celkový dostupný výkon 404 k, přenášený stálým systémem pohonu všech kol, zaručuje zrychlení z 0-100 km/h za pouhých 6,7 s a maximální rychlost 220 km/h. Range Rover Sport PHEV produkuje díky elektrifikované pohonné jednotce emise pouhých 64 g/km při kombinovaném cyklu NEDC a nabízí dojezd na elektrický pohon až 51 km bez použití zážehového motoru. Řidiči mohou podle svých potřeb zvolit jeden ze dvou režimů. Režim paralelní hybrid kombinuje pohon zážehového motoru a elektromotoru. Režim EV (elektromobil) umožňuje vozidlu jet výhradně na elektromotor s využitím energie uložené v baterii. Motor je poháněn vysokonapěťovou lithium-iontovou baterií s kapacitou 13,1 kWh. Při rychlém dobíjení lze doma pomocí speciální 32A nástěnné skříně dosáhnout plného nabití za pouhé 2 hodiny 45 minut. Pomocí standardně dodávaného 10A kabelu pro domácí dobíjení lze baterii plněn nabít za 7 hodin 30 minut. 

Přidat nový komentář

Pokud by jste rádi připojili svůj názor k tomuto článku, vyplňte následující formulář. Děkujeme.